ביטוח סייבר - מהו?

חדירת גורמים עוינים למערכות המידע למטרות ריגול, כופר או גרימת נזק בזדון נהפכו לדבר שבשגרה. כיצד נותנים מענה ביטוחי לסיכונים מסוג זה?

מאת: גיל סופר

מזה תקופה ארוכה אנו עדים להתפשטות מתקפות הסייבר על ארגונים, חברות ומדינות. חדירת גורמים עוינים למערכות המידע למטרות ריגול, כופר או סתם לשם גרימת נזק בזדון נעשה דבר שבשגרה ולא עובר יום שגוף או אדם כלשהו לא נפגע מהתופעה.

אחד הדברים שמאפיינים את התופעה הינו שהרבה פעמים הגופים שנפגעים לא מדברים על כך על מנת למנוע פגיעה בשמם הטוב ובמוניטין המקצועי שלהם. היות והחשיפה קיימת אצל כל אדם או גוף שמשתמש במערכות מידע יצאו חלק מחברות הביטוח בתוכניות ביטוח מיוחדות שנועדו לתת מענה לחשיפות הקיימות בתחום זה.

הפוליסה מקנה בדר"כ כיסוי לשני סוגי סיכוני סייבר מרכזיים:

  1. סיכון סייבר צד ראשון - נזק למבוטח עצמו

    כיסוי בגין גניבת סייבר, סחיטת סייבר והוצאות שיקום הרשת של המבוטח. כמו כן, כיסוי לאובדן תוצאתי עקב אירוע סייבר שפגע במערכות המחשוב של המבוטח, המוגדר כ"הפחתה בהכנסות העסקיות" וכן "הוצאות תפעול סבירות נוספות", אשר נגרמו למבוטח במהלך תקופת השיקום, עקב אירוע הסייבר.

    הרחבה: ניתן לרכוש הרחבה בדבר הוצאות סבירות הכרחיות שהוציא המבוטח והנדרשת על פי דין, בקשר עם הודעה לצד ג' (נפגע) בדבר אירוע הסייבר.

  2. חבות בגין אירוע סייבר אצל המבוטח ואשר גרם נזק לצד ג'

    הגדרת החבות המכוסה הינה רחבה וכוללת, בין היתר, הוצאת לשון הרע, הפרת פרטיות, הפרת סודיות וחבות כלפי צד ג' עקב אובדן או נזק לנתונים של האחרים השמורים אצל המבוטח. הרחבות הכלולות בכיסוי:
    • הרחבה לחבות אישית של עובדי הנהלת החברה ו/או עובדים עקב מקרה ביטוח מכוסה.
    • הרחבה להוצאות הגנה בהליכים פליליים או מנהליים.
  3. הרחבות נוספות:
    • כיסוי עבור הוצאות יחסי ציבור ו/או הוצאות הודעה ללקוח.
    • ניתן לרכוש את הכיסוי כהרחבה לפוליסת בית העסק של המבוטח או כפוליסה עצמאית מפני סיכוני סייבר.

צרו איתנו קשר

נשמח לעמוד לשירותכם, השאירו פרטים ונחזור בהקדם!

ההודעה נשלחה בהצלחה!

יש למלא את כל השדות!